Bamunpara, Hindistan — 15 Aralık, Pazartesi

Bamunpara & Nadanghat

Sabah erken, aratilerden sonra, Bamunpara'ya, Srila Gurudeva'nın doğduğu Navadwip yakınlarındaki küçük köye hac ziyaretinde bulunmak için Acharya Maharaj'ın özel olarak tuttuğu yedi otobüse doluşuyoruz.

Bu her yıl, Srila Gurudeva'nın Vyasa Puja'sının ertesi günü gerçekleşen bir hacdır ve Kutsal Lütuflarının (dün kutladığımız) doğum günü için daha önce hiç Hindistan'da bulunmadığımdan, bu onun doğum yerine yapacağım ilk ziyaretim oluyor.

Bamunpara'ya giderken, Nadanghat'da (Navadwip'e yaklaşık 7 mil/12 km ve Bamunpara'ya 9 mil/15 km uzaklıkta) bir evde duruyoruz, Srila Gurudeva Sri Chaitanya Saraswat Math'ın adanmışlarıyla karşılaşmadan ve 1947 yılında Srila Guru Maharaj'ın nilüfer ayaklarına gelmeden az önce, dispanserde doktor asistanı olarak çalışırken burada yaşadı.

Nadanghat'daki kahvaltıdan sonra, Bamunpara'daki güzel tapınağa ve ashrama varıyoruz, burada dar bir geçitten itiş kakış geçerek Srila Gurudeva'nın doğduğu küçük odaya geliyoruz. (Yedi otobüs dolusu hacının arasındayken, itekle ya da iteklen! Ve sıska küçük yaşlı Hintli bayanlara acımayın — onların dirsekleri herkesinkinden sivri! :)

Ardından herkes büyük bir kirtan, ondan da büyük bir arati (108-kandilli şamdan) ve (o yöreden çoğu köylünün katıldığı) muazzam bir prasadam ziyafeti için tapınağa dönüyor ve öğleden sonra ilerleyen saatlerde, yorgun ama mutlu bir şekilde Navadwip'e dönüyoruz.

—İngilizceden çeviren:
Krishnendrani Devi Dasi

Ekachakra, Hindistan — 16 Aralık, Salı

Nityananda Prabhu'nun merhameti

Acharya Maharaj bugün bir başka hac yerine, yaklaşık 35 mil/60 km uzaklıkta bulunan Nityananda Prabhu'nun doğum yerine, Ekachakra'ya gitmemiz için düzenleme yaptı (bu defa çoğu Batılı adanmışı taşıyan sadece iki otobüs).

Bu, dört saatlik sarsıntılı bir otobüs yolculuğu, ama Janardan Maharaj ve ben Acharya Maharaj ile birlikte Tata Sumo'da (SUV) gidiyoruz, dolayısıyla çok da kötü değil. Biz oraya gidinceye kadar, Nityananda Prabhu'nun doğduğu noktada inşa edilen tapınak kapanmıştı (13:30), bu yüzden kirtandan ve aynı kapsamdaki diğer kutsal yerlerin parikramasından sonra, kısa bir süre önce alınan arazimizin üzerinde prasadam (kichuri) yiyoruz ve yeni dört katlı konukevimizin inşasını izliyoruz.

Nityananda Prabhu'nun doğduğu alandaki tapınak tekrar açılınca ve hepimiz tevazulu saygılarımızı sunmak için içeriye girince, Srila Guru Maharaj'ın Sermons of the Guardian of Devotion III adlı kitabından şu pasajı hatırlıyorum:

Nityananda Prabhu'nun lütfuyla Mahaprabhu'nun lütfunu elde edebiliriz.... Ben... temelli kalacak olduğum Koladwip'deki bu aparadha-bhanjan-pat'a geldiğim zaman şöyle düşündüm, "Ben Navadwip Dham'a temelli sığınacağım, ama Nityananda Prabhu Dhamesvara, Dham'ın Efendisi olduğuna göre, Mahaprabhu'nun doğum yerine gitmeden önce ilk olarak Nityananda Prabhu'nun Ekachakra'daki doğum yerini ziyaret etmeliyim ve Ondan izin rica etmeliyim. Eğer O hoşnut kalırsa Navadwip Dham'da güven içinde kalabilirim, aksi halde bu imkansız olur."

Ben Nityananda Prabhu'ya, temsilcisi Srila Guru Maharaj'la buluşayım diye, Kutsal Lütufları'nın benim için yıllar önce yaptığı aracılığın ardından, Navadwip Dham'a gelmeme izin verdiği için teşekkür ediyorum ve benim saygısızlıklarımı görmezden gelmesi ve Onun şu anki temsilcisi Srila Gurudeva'ya hizmet etmeye çalışmak için buraya gelmeme izin vermeye devam etmesi için dua ediyorum.

—İngilizceden çeviren:
Krishnendrani Devi Dasi

Önceki  |  Arşiv  |  En Son Blog  |  İlk 10  |  Yeni  |  Sonraki

URL: http://www.imonk.net/turkish/08/december3.html
Düzen: iMonk — 16 Aralık, 2008.